Centrum systemiky a NLP s.r.o.

Asertivita pro manažery

Asertivita patří v dnešní době mezi důležité komunikační schopnosti, kterou jednající projevuje úctu k sobě samému i druhým. Asertivní člověk je hůře manipulovatelný, dokáže volně projevit své pocity a přání, kontroluje svůj hněv a dokáže se vcítit do pocitů ostatních. Asertivní chování, kterému Vás má naučit tento kurz, Vám zaručí úspěšná jednání a zajistí respekt.

Co se naučíte:

  • Zvládat náročné situace v komunikaci
  • Hájit a prosazovat zájmy své i ostatních
  • Prakticky využívat asertivní komunikaci v pracovním i osobním životě
  • Umět říkat ano/ne podle toho, co doopravdy chcete
  • Mít lepší komunikaci a vztahy s druhými lidmi
  • Lépe a efektivněji čelit manipulativnímu jednání
  • Vyjadřovat své vlastní pocity
  • Zvládat řešit emočně vypjaté situace
  • Efektivněji řešit konflikty mezi jednotlivci i skupinami
  • Umět ovlivnit svoji úroveň stresu
  • Pochopit motivy svého chování a chování druhých
  • Ovlivňovat své emoce žádoucím směrem a u druhých nemusíte vyvolávat negativní reakce, když je kritizujete, odmítáte podáváte výtku apod.
  • Více rozumět svým vnitřním bariérám, které vám brání v asertivní komunikaci
  • Vědět, co všechno je asertivní komunikace a co už je manipulace
  • Lépe orientovat v zátěžových situacích.
  • Dosáhnout lepší výkonnosti v zaměstnání.
  • Zvýšit svoji odolnost vůči stresu.
  • Posílit vlastní sebejistotu a sebevědomí.
  • Zlepšit vztahy na pracovišti, eliminovat konflikty a nedorozumění
  • Zvýšit spolupráci s ostatními a zefektivní se komunikace obecně
  • Získat konkrétní návody a rady, které ihned můžete využít v praxi.

Obsah kurzu:

  • Co je asertivita
  • Definice asertivity, její možnosti a rizika
  • Rozdíl mezi asertivním, agresivním a pasivním chováním
  • Cíle asertivního chování
  • Typy asertivního jednání
  • Vnitřní bariéry asertivity a jejich odstranění

  • Co je manipulace

  • Typy manipulátorů
  • Jak rozpoznat manipulaci
  • Kontra-manipulační techniky
  • Asertivní obrana proti agresi a manipulaci
  • Praktický nácvik

  • Základní asertivní techniky

  • Šest základních asertivních technik
  • Aktivní naslouchání
  • Verbální a neverbální komunikace
  • Prosazení oprávněných požadavků
  • Zvládání emočně nabitých situací
  • Praktický nácvik

  • Asertivní NE

  • Zásady asertivního odmítnutí
  • Praktický nácvik

  • Kritika

  • Reakce na oprávněnou a neoprávněnou kritiku
  • Konstruktivní kritika
  • Praktický nácvik

  • Asertivní práva a povinnosti

  • 10 základních asertivních práv
  • Základní asertivní povinnosti

Komu je kurz určen: Pro manažery a pro všechny, kdo chtějí více rozumět sobě i druhým, kteří chtějí rozšířit možnosti, jak reagovat na složitější situace v komunikaci, a kteří chtějí zvýšit efektivitu svého jednání a komunikace. Pro ty, kdo potřebují říci "ne" a občas se jim to nedaří, někdy mají pocit, že dělají více to, co chtějí druzí než to, co chtějí oni sami a chtěli by se prosadit a současně nenarušit dobré vztahy. Je určený především pro ty, kteří chtějí změnu. Naučíte se odolávat manipulativnímu chování, přijímat chválu a oceňovat ostatní, reagovat přiměřeně na kritiku, sami kritizovat, je-li to třeba, prosazovat přiměřeně vlastní požadavky, říkat NE bez pocitu viny. Získáte zdravé sebevědomí a přestanete se trápit zbytečně!