Asertivita pro manažery
Asertivita patří v dnešní době mezi důležité komunikační schopnosti, kterou jednající projevuje úctu k sobě samému i druhým. Asertivní člověk je hůře manipulovatelný, dokáže volně projevit své pocity a přání, kontroluje svůj hněv a dokáže se vcítit do pocitů ostatních. Asertivní chování, kterému Vás má naučit tento kurz, Vám zaručí úspěšná jednání a zajistí respekt.
Co se naučíte:
- Zvládat náročné situace v komunikaci
- Hájit a prosazovat zájmy své i ostatních
- Prakticky využívat asertivní komunikaci v pracovním i osobním životě
- Umět říkat ano/ne podle toho, co doopravdy chcete
- Mít lepší komunikaci a vztahy s druhými lidmi
- Lépe a efektivněji čelit manipulativnímu jednání
- Vyjadřovat své vlastní pocity
- Zvládat řešit emočně vypjaté situace
- Efektivněji řešit konflikty mezi jednotlivci i skupinami
- Umět ovlivnit svoji úroveň stresu
- Pochopit motivy svého chování a chování druhých
- Ovlivňovat své emoce žádoucím směrem a u druhých nemusíte vyvolávat negativní reakce, když je kritizujete, odmítáte podáváte výtku apod.
- Více rozumět svým vnitřním bariérám, které vám brání v asertivní komunikaci
- Vědět, co všechno je asertivní komunikace a co už je manipulace
- Lépe orientovat v zátěžových situacích.
- Dosáhnout lepší výkonnosti v zaměstnání.
- Zvýšit svoji odolnost vůči stresu.
- Posílit vlastní sebejistotu a sebevědomí.
- Zlepšit vztahy na pracovišti, eliminovat konflikty a nedorozumění
- Zvýšit spolupráci s ostatními a zefektivní se komunikace obecně
- Získat konkrétní návody a rady, které ihned můžete využít v praxi.
Obsah kurzu:
- Co je asertivita
- Definice asertivity, její možnosti a rizika
- Rozdíl mezi asertivním, agresivním a pasivním chováním
- Cíle asertivního chování
- Typy asertivního jednání
Vnitřní bariéry asertivity a jejich odstranění
Co je manipulace
- Typy manipulátorů
- Jak rozpoznat manipulaci
- Kontra-manipulační techniky
- Asertivní obrana proti agresi a manipulaci
Praktický nácvik
Základní asertivní techniky
- Šest základních asertivních technik
- Aktivní naslouchání
- Verbální a neverbální komunikace
- Prosazení oprávněných požadavků
- Zvládání emočně nabitých situací
Praktický nácvik
Asertivní NE
- Zásady asertivního odmítnutí
Praktický nácvik
Kritika
- Reakce na oprávněnou a neoprávněnou kritiku
- Konstruktivní kritika
Praktický nácvik
Asertivní práva a povinnosti
- 10 základních asertivních práv
- Základní asertivní povinnosti
Komu je kurz určen:
Pro manažery a pro všechny, kdo chtějí více rozumět sobě i druhým, kteří chtějí rozšířit možnosti, jak reagovat na složitější situace v komunikaci, a kteří chtějí zvýšit efektivitu svého jednání a komunikace.
Pro ty, kdo potřebují říci "ne" a občas se jim to nedaří, někdy mají pocit, že dělají více to, co chtějí druzí než to, co chtějí oni sami a chtěli by se prosadit a současně nenarušit dobré vztahy.
Je určený především pro ty, kteří chtějí změnu. Naučíte se odolávat manipulativnímu chování, přijímat chválu a oceňovat ostatní, reagovat přiměřeně na kritiku, sami kritizovat, je-li to třeba, prosazovat přiměřeně vlastní požadavky, říkat NE bez pocitu viny. Získáte zdravé sebevědomí a přestanete se trápit zbytečně!