Centrum systemiky a NLP s.r.o.

Komunikace, řešení konfliktů a vyjednávání s NLP

Všichni víme, jaké to je být součástí výměny názorů nebo komunikace, která vede k vynikajícím výsledkům pro všechny zúčastněné. Stejně tak jsme všichni zažili výměnu názorů, která byla frustrující, neuspokojivá a nesplnila daný cíl. Opravdu to není náhoda – faktory, jež sahají daleko za hranice všedního vědomí většiny lidí a přispívají k naší schopnosti efektivní komunikace s lidmi kolem nás, nepřicházejí jen tak. NLP se zaměřuje spíše na strukturu komunikace než na její obsah, jelikož tato struktura odhaluje mnohem více o opravdovém hlubokém sdělení uloženém pod povrchem toho, co člověk říká a co říkáme my. Konflikty přinášejí pro každou organizaci vysoké nároky na čas, zdroje, energie a produktivitu, a to jak na osobní úrovni, tak na úrovni manažerské, úrovni oddělení či úrovni vedení. A naopak, je-li nepotřebný konflikt eliminován, přinese to ve svém důsledku zvýšenou osobní efektivitu a týmovou práci, lepší morálku, menší úbytek zaměstnanců, méně problémů v oblasti lidských zdrojů, podporu společnosti a peníze ušetřené pro společnost.

Na tomto kurzu se naučíte nejen jak být efektivní v komunikaci, ale také získáte dovednosti potřebné k vyjednávání a ovlivňování. Mezi základní předpoklady úspěšného manažera patří schopnost být vynikajícím komunikátorem, dokázat přesně formulovat potřebné sdělení a umět vhodně reagovat.

Co se naučíte:

  • Porozumět důležitosti neverbální mezilidské komunikace
  • Rychle vybudovat rapport s jakoukoliv osobou
  • Zvyšovat flexibilitu Vašeho chování
  • Chápat skrytá sdělení v tom, co lidé opravdu říkají
  • Používat smyslovou vnímavost
  • Aktivně pracovat při komunikaci se svojí fyziologií a hlasem
  • Předat Vaše sdělení tak, aby jste dosáhli optimálního výsledku a aby jste použili způsob, na který Vaše cílové publikum nejlépe slyší
  • Efektivně komunikovat s lidmi, které potkáte, za použití jejich stylů myšlení a učení
  • Přistupovat k věcem z více úhlů pohledu
  • Rozvíjet precizní tázací dovednosti, které odkryjí skutečný problém
  • Naučit se blíže číst vaše zaměstnance a poskytnout jim informaci, jak nejlépe přijímat a zpracovávat úkoly
  • Naučit se, jak vyjednávat hladce a jak dosáhnout vítězných výsledků
  • Zlepšit vaše schopnosti koučovat, radit a odhadnout lidi
  • Porozumět, jak řídit svůj stav v každé situaci
  • Motivovat zaměstnance způsobem, který pro ně funguje
  • Rozumět tomu, jak umožnit zaměstnancům vyřešit jejich vlastní konflikty bez potřeby vyhrocení
  • Zvládat odlišná stanoviska a názory
  • Udržovat interakce mezi spolupracovníky, kteří jsou pro vaši organizaci prospěšní
  • Motivovat a vnímat ostatní lidi
  • Řešit neužitečné konflikty co nejefektivnějším způsobem a nalézat trvalá řešení, která jsou prospěšná pro všechny strany
  • Aplikovat techniky rychlého a hlubokého rapportu ve vyjednávání
  • Využít rapport pro ovlivňování; umět ovlivňovat a přesvědčovat pomocí navození rapportu tak, že druhá osoba reaguje pozitivně bez pocitu, že byla přemluvena
  • Rozeznat různé komunikační styly a vědět, jak použít jazyk různých komunikačních stylů v každodenní komunikaci
  • Přečíst řeč těla a tonalitu druhé osoby a zjistit konzistentnost či rozpory v komunikované zprávě
  • Využívat jednotlivé jazykové modely pro doptávání se na konkrétní části a zároveň pro ovlivňování pomocí abstraktního jazyka.
  • Rozeznat a efektivně využít jazykové vzorce dle různých jazykových struktur, které lidé používají
  • Používat specifické jazykové vzorce pro detekování a aplikaci skrytých zpráv v jazyce a komunikaci

Délka kurzu:

Tento kurz se skládá ze 3 modulů a zahrnuje:

Modul 1: Efektivní komunikce s NLP (2 dny)

Modul 2: Řešení konfliktů (2 dny)

Modul 3: Vyjednávání (2 dny)

Cílová skupina:

Tento kurz je vhodný pro majitele firem, členy představenstev, ředitele, personální manažery, liniové manažery, obchodníky, vedoucí oddělení a vedoucí úseků.