Manažerská akademie

NLP Manažerská akademie se věnuje nejdůležitějším oblastem manažerské praxe a doplňuje je o techniky NLP, které zajišťují rychlou a efektivní změnu a dosahování maximálních výsledků za minimum času.

Výcvik je zaměřen nejen na získání teoretických znalostí, ale hlavně na praktickou aplikaci jednotlivých manažerských technik obohacených o postupy Neuro-lingvistického programování. Některé z nich vychází z klasických manažerských technik, další jsou založeny jen a pouze na implementaci moderních technik a nástrojů NLP do celosvětově nového trendu NLP soft skills.

Cíle výcviku

  • Zefektivnit a zkvalitnit komunikaci s druhými osobami pomocí porozumění jejich tendencím k jednání a základním motivátorům
  • Použít jednotlivé styly vedení lidí na základě jejich zkušeností s danou problematikou
  • Aplikovat NLP koučovací jazykové vzorce k rozvoji svěřeného obchodního týmu
  • Porozumět mentálním strategiím a motivacím členů týmu a umět na ně správně reagovat
  • Dokázat rychle vybudovat důvěru s jakoukoliv osobou v komunikaci
  • Získat během krátké chvíle mimořádné naladění na jakoukoliv osobu
  • Číst řeč těla a jiné neverbální projevy ostatních lidí a naučit se ovlivnit svoji komunikaci směrem k nim
  • Pochopit hlubší motivaci jednotlivých osob, která řídí proces jejich rozhodování a urychlit tento proces
  • Ovlivňovat ostatní a působit přitom dojmem zdánlivě nestranného
  • Identifikovat motivační faktory ostatních a aplikovat takové postupy, které povedou ke zvýšení vnitřní motivace členů týmu
  • Přizpůsobit se různým typům osobností pomocí aplikace NLP typologie a metaprogramů
  • Aktivně ovlivňovat svůj vlastní vnitřní postoj a zajistit tím dosažení požadovaných výsledků
  • Umět zaujmout, získat ostatní na svoji stranu a efektivně prodat své názory
  • Získat větší flexibilitu ve svém přístupu
  • Stanovovat priority, plánovat a pracovat s časem
  • Identifikovat komunikační styl druhých a vědět, jak s nimi jednat
  • Přizpůsobit komunikační styl tak, aby se hodil k situacím dle potřeb
  • Maximalizovat osobní vliv a důvěryhodnost
  • Naučit se správně předávat zpětnou vazbu a umět ji i přijímat
  • Seznámit se s pozitivní psychologií, přesvědčeními a sugescemi a naučit se naprogramovat svoji mysl pomocí vizualizací a představ
  • Dokázat aktivně naslouchat ostatním a identifikovat skrytá sdělení v tom, co lidé opravdu říkají
  • Zvýšit svoji flexibilitu chování tak, aby vedlo k požadovaným a chtěným výsledkům
  • Předávat svoje sdělení tak, abyste dosáhli optimálního výsledku
  • Používat nové myšlenkové strategie, které zajistí dosažení požadovaných cílů a výsledků
  • Osvojit si základní principy efektivní prezentace a práce se skupinou
  • Naučit se nástroje potřebné k vyvolání příslušné požadované reakce u ostatních
  • Dokázat reagovat empaticky a přitom asertivně prosadit své myšlenky a názory a umět je obhájit
  • Umět odhalit manipulaci ze strany druhých osob a zvládnout se proti ní bránit 
  • Dokázat rozklíčovat zda kandidát splňuje požadavky na obsazovanou pozici a identifikovat nesrovnalosti v jeho odpovědích
  • Umět se správně doptávat na kandidátovo minulé chování a dokázat predikovat, jak bude daná osoba jednat a reagovat v jednotlivých pracovních situacích
  • Lépe porozumět kandidátům a maximálně vytěžit omezený čas, který máte k dispozici na pohovor s kandidátem
  • Číst mezi řádky toho, co bylo řečeno a rozvinout své myšlení a vnímání neverbální komunikace
  • Klást správně otázky tak, abyste zjistili potřebné informace o osobnosti kandidáta a jeho vhodnosti na danou pracovní pozici, a to prostřednictvím jazyka, který používá. Posunete pohovory k vyšší kvalitě tím, že se naučíte vidět za slova, číst mezi řádky, rozvinete své vnímání a lépe porozumíte všem kandidátům
  • Rozvinout své verbální i neverbální schopnosti, naučíte se klást ty správné otázky a porozumíte důležitým neverbálním signálům
  • Budovat důvěru při pohovoru a uvolnit kandidáta pro sdělování více informací
  • Zjistit, co kandidáta skutečně motivuje a jak toho využít pro zajištění jeho zájmu nejen o danou pracovní pozici, ale také po nástupu do zaměstnání a během adaptace
  • Zjistit skutečně důležité hodnoty a motivaci kandidáta v pracovním kontextu a porovnat jejich vhodnost s firemní kulturou
  • Sestavit popis pracovní pozice po osobnostní stránce ideálního kandidáta a dokázat ho následně vybrat dle těchto kritérií
  • Psát kvalitní inzerát tak, aby zaujal správné kandidáty dle osobnostního profilu
  • Získat další zkušenosti prostřednictvím otázek a použitého jazyka kandidáta. Vytvoříte si svůj vlastní B&L Model, pochopíte, co vás vnitřně motivuje a jaké máte vlastní tendence k jednání v pracovním kontextu

Použité nástroje, techniky a postupy

  • Neuro-lingvistické programování
    • NLP komunikační model – základní informace o fungování lidského mozku a jejich využití při komunikaci a vedení týmu
    • Pozice vnímání – pochopení postojů, cílů, zájmů a vnitřních motivací jednotlivých členů týmu
    • Rapport – techniky pro rychlé vybudování důvěry
    • Kalibrace – techniky pro čtení neverbální komunikace, které mohou odhalit nesrovnalosti v odpovědích; mezi tyto techniky patří B.A.G.E.L. a způsoby pohybu očí na základě přemýšlení, tzv. Oční vzorce
    • Reprezentační systémy – hlavní kanály používané pro získávání, zpracování a předávání informací; využívají se pro zlepšení vzájemné komunikace
    • Metaprogramy – tendence k jednání v daných situacích zjišťované na základě předchozích reakcí; identifikují se konkrétními během rozhovoru na základě slov a spojení, která daná osoba používá
    • Landscape – strukturovaný postup pro základní manažerské koučování; pomáhá identifikovat cíle a motivace jednotlivých členů týmu a pomoci jim v dosahování
    • Meta Model jazyka – základní a snadno zapamatovatelné NLP koučovací jazykové vzorce, které pomáhají rozkrývat vymazané, překroucené a zobecněné části v komunikaci a pomáhají členům týmů přemýšlet „out of box“
    • Milton Model jazyka - strukturované jazykové vzorce Ericksonovské konverzační hypnózy, které pomáhají zaměřit mysl klienta a účastníků požadovaným směrem a vybudovat zájem o danou oblast; ve firemní praxi často používané při prezentacích, obchodních jednání a vyjednávání
    • Neurologické úrovně - NLP změnová technika, která pomáhá dosáhnout požadovaného cílového stavu pomocí lehkého transového stavu a zapojení nevědomé mysli do řešení
    • 8krokový NLP prezentační model - strukturovaný prezentační model, který byl vytvořen speciálně pro NLP prezentátory; zajišťuje udržení pozornosti účastníků po celou dobu prezentace a zakotvení požadovaných výstupů a klíčových bodů prezentace
  • Klasické manažerské techniky
    • Situační vedení lidí – rozděluje členy týmů do 4 úrovní z hlediska jejich schopnosti řešit daný úkol; na základě toho manažer volí nejvhodnější styl vedení (instruování, koučování, podpora či delegování)
    • S.T.A.R. – metoda Behaviorálního vedení výběrového řízení založená na předchozích zkušenostech kandidáta s danou oblastí
    • GROW model - základní a rychle naučitelný koučovací model, který se využívá hlavně v manažerském koučování

Obsah výcviku

Modul I - Komunikace a řešení konfliktů

Seznámíte se s NLP technikami, které se používají pro zlepšení a zefektivnění komunikace s druhými lidmi, předcházení a řešení konfliktů. Naučíte se, jak se rychle a jednoduše sladit s ostatními osobami i skupinami. Naučíte se číst neverbální komunikaci a identifikovat nesrovnalosti mezi tím, co vám lidé říkají a jak jednají.

  • NLP komunikační model
  • Verbální a neverbální komunikace
  • Rapport
  • Kalibrace aneb čtení neverbální komunikace ostatních lidí
  • Reprezentační systémy a oční vzorce
  • Předcházení konfliktům a jejich řešení
  • Pozice vnímání pro pochopení druhých osob
  • Asertivní techniky a obrana před manipulací
  • NLP typologie osob a její využití v manažerské praxi
  • Zpětná vazba a zásady jejího předávání
  • Zvládání námitek a obtížné komunikace
  • Jazykové vzorce pro efektivnější komunikaci

Modul II - Vedení výběrových řízení

Kurz „Vedení výběrového řízení s NLP“, je založen na rozboru a praktickém nácviku nejnovějších technik vedení výběrových rozhovorů, které jsou postaveny na moderních metodách dotazování vycházejících ze systemického přístupu, Neuro-lingvistického programování (NLP) a metodiky Behavioral & Language modelu.

  • Behaviorální vedení výběrového řízení (S.T.A.R.)
  • Využití NLP technik k odhalení slabých míst v odpovědích uchazečů
  • Čtení neverbální komunikace kandidátů
  • Behavioral & Language model pro odhalení tendencí k jednání, hodnot a motivace kandidátů
  • Aplikace Metamodelu jazyka do výběrových řízení
  • Motivační a pracovní filtry kandidáta a jejich dopad na pracovní chování
  • Požadovaný profil kandidáta a sestavení inzerce pozice
  • Využití NLP v Assessment a Development Centrech
  • Tvorba rozvojových plánů

Modul III - Vedení lidí, hodnocení a koučování

Naučíte se správně stanovovat cíle sobě a ostatním, poznáte, jaký je rozdíl mezi rolí manažera a lídra, a jak správně vést své podřízené a kolegy, na základě jejich zkušeností a praxe. Seznámíte se se základy manažerského koučování a budete si moci prakticky vyzkoušet 3 NLP koučovací techniky. Zároveň se naučíte, jak správně vést hodnotící rozhovory a připravovat rozvojové plány pro svůj tým.

  • Stanovení cílů a práce sám se sebou
  • Manažer vs. lídr
  • Analýza aktuálně preferovaných stylů vedení
  • Situační vedení lidí
  • Manažerské koučování s prvky NLP (GROW model, Landscape, Neurologické úrovně)
  • Základní postupy delegování
  • Identifikace tendencí k jednání a motivačních faktorů členů týmu
  • Práce s osobními hodnotami (hierarchie hodnot a jejich využití při motivaci, rozvoji a hodnocení)
  • Vedení hodnotících rozhovorů
  • Příprava rozvojových plánů
  • Předávání a přijímání zpětné vazby
  • Konstruktivní kritika a pochvala
  • Motivace jednotlivců a týmů

Modul IV - Osobní efektivita a práce s časem

Práce s časem a osobní efektivita je základem úspěchu každého manažera a proto se na kurzu naučíte nejen, jak si správně stanovit priority, ale jak se také vypořádat se zloději času a zlozvyky, které vám brání dosáhnout na plánované činnosti. Během kurzu se naučíte několik NLP technik, které vám budou při vaší práci s časem pomáhat.

  • Stanovení priorit
  • Paretovo pravidlo při práci s časem
  • Plánování krátkodobých i dlouhodobých cílů
  • Identifikace „zlodějů času“ a plán na jejich odstranění
  • Odstranění rutin a zlozvyků a změna vnitřního nastavení
  • Práce s časem dle NLP
  • Plánování jednotlivých manažerských činností

Modul V - Prezentace

Máte před sebou důležitou prezentaci a nevíte, jak na to? Nevyšla vám prezentace podle vašich představ a nevíte, co a jak zlepšit? Potřebujete zaujmout posluchače a chybí vám inspirace? Kurz prezentační dovednosti s NLP je určen pro ty z vás, kteří se potřebují rychle a efektivně naučit pravidla a principy prezentace a vyzkoušet si je v bezpečném prostředí.

  • Analýza současné prezentace
  • Sebeprezentace a zaujetí ostatních
  • 8 krokový NLP prezentační model
  • Odstranění nežádoucích pocitů a obav z prezentací
  • Prezentace na poradách a osobních jednáních
  • Pochopení zájmů ostatních v kontextu prezentací a porad
  • Jazykové modely pro prezentaci (Milton model)
  • Manipulace
  • Zvládání obtížných situací

Modul VI - Řízení změny

Po absolvování této části budete umět efektivně řídit změny, poradit si s odporem zaměstnanců, motivovat je a vybudovat si výkonnou zaměstnaneckou podporu pro každý projekt/změnu. Aplikace nejnovějších technik NLP vám pomůže zdokonalit vaši komunikaci, rozhodování, vyjednávání, budování týmu, koučování a stanovení cílů, a také se naučíte, jak být dobrým lídrem.

  • Stanovit přesvědčivé a důsledně dosažitelné cíle a také jich následně dosáhnout
  • Definovat potřebné aktivity pro každou fázi změny: plánování, vytvoření a implementace
  • Stanovit nejoptimálnější komunikaci změnového projektu v rámci svého týmu
  • Určit klíčové aktivity, kterými mohou sponzoři přispět k úspěchu změnového projektu
  • Zdokonalit efektivitu řízení změn výběrem správných členů týmů s využitím NLP typologie a metaprogramů
  • Přistupovat ke změnovému procesu z nejrůznějších úhlů pohledů
  • Rychle vybudovat rapport s každým, s kým se dostanete do kontaktu
  • Naučit se sérii rychlých technik NLP, které výrazně posílí vaše schopnosti a změní nevyhovující myšlenkové vzorce
  • Zlepšit výsledky sebe i svého týmu tím, že odstraníte vše, co omezuje vaši výkonnost
  • Shromažďovat od lidí konkrétní a kvalitní informace a používat je k dosažení cílů
  • Překročit své cíle a očekávání zdokonalením komunikace, ovlivňováním a motivováním sebe i druhých
  • Vyvinout odolné, dlouhotrvající a praktické schopnosti pro zvládání stresu
  • Zdokonalit svůj výkon na poradách, při vyjednávání a prezentacích
  • Bezproblémově zvládat komplexní situace ve změnovém procesu a při vedení
  • Získat komplexní schopnosti pro řešení problémů
  • Motivovat zaměstnance, aby ze sebe vydali to nejlepší
  • Efektivně komunikovat s použitím metafor, příběhů a prostorových a jazykových kotev
  • Zvyšovat svoji tvořivost, kreativitu a flexibilitu

Modul VII - Facilitace a vedení porad

Facilitace a vedení porad s NLP vám poskytne seznámení se systemickým a NLP přístupem a s jejich využitím ve vedení skupinových setkání. Cílem facilitace je zapojení všech zúčastněných osob do konstruktivního dialogu, tvorby nových nápadů a dohody o dalších postupech a řešeních. Kurz se zaměřuje na nejdůležitější oblasti nutné pro kvalitní a efektivní facilitaci.

  • Co je to facilitace, základní pravidla a metody
  • Základní principy a techniky používané v NLP a systemickém přístupu
  • Vedení porad a setkání metodou facilitace
  • Co je to brainstorming, jeho pravidla a praktické využití a další techniky, které podporují kreativitu (Disney Strategie)
  • Techniky navozování Rapportu
  • NLP typologie účastníků a její použití při výběru nejvhodnějšího způsobu komunikace s nimi
  • Základní typy porad - příprava, organizace a vedení
  • NLP jazykové modely a jejich aplikace do Efektivní komunikace
  • Zvolit takový postoj a naladění, jaké chcete během porady mít
  • Využívat moderní technologie, které lze použít při vedení porad
  • Rozpoznat nejčastější chyby a nedostatky, které při vedení porad mohou nastat a postupy jejich řešení

Modul VIII - Mentoring

Mentoring je profesionální vztah dvou osob, kdy mentor předává své zkušenosti a znalosti menteemu (mentorovanému). Mentor tak působí jako průvodce v určité oblasti či tématu a pomáhá menteemu nalézt správný směr či řešení. Předávání znalostí a dovedností probíhá zpravidla v přirozeném prostředí např. na pracovišti.

  • Co je to mentoring, a kde se využívá
  • Rozdíl mezi mentoringem a ostatními přístupy
  • Individuální mentoring
  • Mentoringový program pro tým
  • Mentor, jeho role, kompetence a zodpovědnosti; Mentee, jeho role, kompetence a zodpovědnosti
  • Pro jaké situace se mentoring hodí a pro jaké nikoli
  • Praktické případy a nácvik
  • Propojení do praxe

Certifikované kurzy v rámci NLP akademií